loading...
مشاوره حقوقي/وکیل پایه یک دادگستری
محمد گلعذار بازدید : 8216 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (24)

 

کاربران محترم می توانند سوال خود را در ذیل این پست درج نموده و پاسخ آن توسط شخص اینجانب محمد گلعذار وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری مرکز) و کارشناس ارشد حقوق بین الملل در کمترین زمان ممکن پاسخ داده و پاسخ مربوطه همزمان به ایمیل مخاطب نیز (در صورتیکه قسمت اختیاری آدرس ایمیل را پر کرده باشید) ارسال می گردد.

ضمناً کاربران محترم جهت تماس با اینجانب، می توانند با خط مستقیم بنده به شماره 6365290-0912 تماس حاصل فرمایند

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سایه اسکندری در تاریخ 1395/01/04 و 1:58 دقیقه ارسال شده است


سلام آقای وکیل

متاسفانه شوهر من مدت سه سال است که اعتیاد به شیشه پیدا کرده است. در این مدت کم کم رفتارش با من عوض شده و من را می زند و مشکلات دیکری نیز وجود دارد که شرح آن گسترده است.

سوال اول من اینه که آیا من صرفا با تکیه بر اعتیاد ایشان میتوانم طلاق بگیرم؟ (چون برای سایر مشکلات ایشان متاسفانه مدرکی ندارم)

سوال دوم اینکه آیا امکان مشاوره حضوری و عندالزوم اعطای وکالت به شما وجود دارد؟
پاسخ : پاسخ : پاسخ : با سلام. بر خلاف تصور عامه، مطابق قانون مدنی هر نوع اعتیادی نسبت به هرکسی باعث حق طلاق زوجه نمی گردد بلکه اعتیاد باید به گونه ای باشد که که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و معتاد از ترک اعتیاد امتناع نماید یا الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است، امکان پذیر نباشد. در این صورت است که وکالت در حق طلاق برای زوجه بوجود می آید.
– برای مشاوره حضوری با شماره ۶۳۶۵۲۹۰-۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید

این نظر توسط قرهاد در تاریخ 1395/01/03 و 16:42 دقیقه ارسال شده است

درود بر شما. بنده یکسال پیش شش دانگ حق سذقفلی ملکی در یکی از محله های تهران را با کسب اجازه و رضایت مالک ملک خریداری نمودم و طبق صلحامه تنطیمی فروشنده ملکف بود یک ماه پس از امضای قرارداد (۹۳/۵/۱۵) تحویل نماید و لیکن علیرغم اخذ تمام وجه به بهانه های واهی از انجام آن امتناع می نماید و خواستار اخذ پجهی بیشتر از مبلغ تعیین شده می باشد. در این راستا بنده تحقیق کردم اما متاسفانه دیدم به دلایل حقوقی امکان اقامه دعوی خلع ید نیست چراکه طاهراً برای اقامه این دعوی نیاز به سند رسمی می باشد. از طرفی امکان اقامه دعوی رفع تصرف و حتی تخلیه هم نمی باشد که حضرتعالی بهتر می دانید به کدام دلایل.

حالا واقعاً تکلیف من چیه؟!!!! واقعاً قانون چه راهکاری برای این مشکل من داره؟

خیلی منون میشم آقای وکیل راهکاری جلوی پای من بگذارید. دیگر خسته شدم. ضمناً آیا میتونم خدمت شما مراجعه کنم؟
پاسخ : با سلام، آری، در موضوع مطروحه به دلایل حقوقی که شرح آن در این مختصر نمیگنجه اگر هر کدام از دعوی خلع ید یا تخلیه و یا حتی رفع تصرف هم اقامه می کردید قطعاً و قانوناً دعوی شما رد میشد.
راهکار مشکل شما، اقامه دعوی با موضوع الزام به انجام تعهد مبنی بر تحویل مورد صلح می باشد
برای مراجعه حضوری با شماره تماس ۶۳۶۵۲۹۰-۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید

این نظر توسط mojtaba در تاریخ 1395/01/03 و 16:35 دقیقه ارسال شده است

سلام جناب وکیل
ایجانب دارای ملکی با متراژ ۲۵۰ متذ در منطقه نیاوران تهران هستم. یکسال پیش با همسایه خود که ملکی با حدود مساحت بنده دارد تصمیم به انعقاد قرارداد با یک پیمانکار جهت کوبیدن ملک و ساخت بنای جدید با تعیین سهم هریک از طبقات نمودیم. متاسفانه پیمانکار از عدم اطلاعات و سادگی ما سوء استفاده کرد و وکالتنامه بلا عزل برای تمام سهم خود از ما گرفت. حال بعد از پایان مدت قرارداد ایشان ملک را به پایان نرسانده و کار را رسماً خوابانده است و از تعهد خود مبنی ب بر اخذ پایان کار، صورتمجلس تفکیکی و… خودداری نموده است.
سوال اول اینکه ما چه دعوایی علیه ایشان می توانیم انجام دهیم؟
ثانیاً ضرر و زیان ما از قرار روزانه ۵۰۰۰۰۰ هزار تومان از زمان پایان مدت قرارداد و تاریخ تنطیم سند رسمی می باشد. آیا ما می توانیم روی این قضیه هم حساب کنیم و در تعلق گرفتن آن به ما مانعی وجود دارد یا خیر؟
بخشید از کمی طولانی تر شدن سوال
پاسخ : با سلام، اولاً اولین اشتباه شما قبل از اعطاء وکالت بلا عزل این بود که کل سهم ایشان را از همان بدو امر به نامبرده منتقل نمودید و این درحالیست که می بایست با توجه به پیشرفت کار به صورت تدریجی این انتقال صورت می گرفت و این مهم در قرارداد مشارکت در ساخت به وضوح می بایست قید می گردید.
ثانیاً شما میتوانید دادخواست با موضوعات الزام به انجام تعهد اخذ پایان کار شهرداری اخذ صورتمجلس تفکیکی تقدیم دادگاه مربوطه نمایید.
ثالثاً استحقاق تعلق گرفتن خسارت به شما در این است که شما هم از مفاد قرارداد و تعهدات خود استنکاف ننموده باشید. برای مثال اگر می بیست وجهی بابت موردی در تاریخ معین به ایشان پرداخت می نمودید و این تعهد را انجام نداده باشید و مواردی از این قبیل باعث زائل شدن حق شما بابت اخذ خسارت تاخیر انجام تعهد می گردد چراکه در این صورت استدلال می گردد خود مالک نیز به تعهد خود عمل ننموده است.
نکته: متاسفانه دیده شده در موارد مشابه از آنجا که مالک ملک را فاقد شرایط لازم برای تنظیم سند رسمی می داند و مثلاً می گوید ملکی که هنوز ساخت آن پایان نیافته و پایان کار گرفته نشده چطور می خواهد انتقال رسمی صورت گیرد و با این طرز فکر در روز تعیین شده در قرارداد در دفترخانه تعیین شده حاضر نمی گردد و این درحالیست که اگرچه شرایط انتقال وجود ندارد اما می بایست مالک حضور پیدا کرده و با اخذ گواهی عدم حضور از دفترخانه مراتب عمل به تعهد خود را اثبات نماید و در غیر این صورت خسارتی بابت تاخیر انجام تعهد به مالک تعلق نمی گیرد.
با احترام

این نظر توسط shayan در تاریخ 1395/01/03 و 16:28 دقیقه ارسال شده است

با تقدیم سلام و عرض خسته نباشی

جناب وکیل بنده ملکی را ۳ سال پیش با مبایعه نامه ای که بصورت دستی تنظیم کردیم از شخصی به قیمت ۱۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال خریدم. مالک قبلی ادعا می نمود بدلیل مشکلاتی که با شهرداری دارد قادر به تنطیم سند رسمی نیست و می گفت پیگیر کار است. حال اخیراً دو نفر آمده اند و می گویند ما هم مبایعه نامه با این آقا داریم که ۶ ماه پیش با مبایعه نامه دفتر مشاور املاک با کد رهگیری ملک را به ما فروخته است و چون شما مبایعه نامه قانونی دارید پس ملک برای ما است.

آقای وکیل یعنی مبایعه نامه دستی ما ارزش کمتری از مبایعه نامه با کد رهگیری می باشد. بنده مقابل این ادعا چه دفاعی در دادگاه می توان انجام دهم؟ ممنون میشم بنده را راهنمایی بفرمایید
پاسخ : با سلام

خیر ادعای ایشان به هیچ وجه وارد نمی باشد چراکه چه مبایعه نامه به اصطلاح دست نویس و چه مبایعه نامه تنظیمی در دفتر مشاور املاک حتی با اخذ کد رهگیری هیچ برتری و ارزش قانونی بیشتری نسبت به مبایعه نامه دسن نویس ندارد و هر دو سند عادی محسوب می باشد.

ضمناً شما می توانید از فروشنده به جرم کلاهبرداری (انتقال مال غیر) شکایت کنید. در خصوص خریدار جدید هم شما به لحاظ تاخر زمانی نسبت به شما در خصوص خرید ملک ، دارای هیچ حقی نسبت به ملک نمی باشند و حتی در صورت عالم بودن ایشان از مالکیت شما قبل از تنظیم مبایعه ناهه، می توانید به جرم معاونت در انتقال مال غیر (کلاهبرداری) از نامبردگان شکایت کنید

این نظر توسط m h در تاریخ 1395/01/03 و 15:29 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید جناب وکیل

بنده مبلغ هشت میلیون تومان به شخصی قرض دادم و در ازای آن یک رسید روی برگه سفید از وی گرفتم. حال که برای وصول طلبم مراجعه می کنم می گه ندارم و در آخر که گفت تو اصلا پولی به من ندادی و گفت اون امضاء من نیست و پس از تحقیق مشخص شد ایشان امضاء همیشگی خودش را ننموده است و امضاء متفاوتی کرده است. آیا اگر به دادگاه مراجعه کنم میتونم با این اوصاف پولم را وصول کنم؟ ممنون
پاسخ : با سلام خدمت شما

اینکه ایشان امضاء همیشگی خود رو نکرده تفاوتی در حق شما ایجاد نمی کند. شما میتوانید دادخواست مطالبه وجه به دادگاه صالح تقدیم نمایید و اگر ایشان منکر امضاء خویش شد، تقاضای ارجاع امر به کارشناس خط شوید. کارشناس خط از طریق بررسی دستخط، پرتاب و…. تشخیص میدهد که آیا امضاء به ایشان منتسب می باشد یا خیر.

این نظر توسط مغبون شدن در معامله در تاریخ 1395/01/03 و 15:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام اینجانب ۱۸ ماه پیش قطعه زمینی را از یک فروشنده به قیمت ۱۶۵ تومان خریداری کردم .مبلغ ۱۳۲ میلیون تومان از پول را طی زمانهای مختلف به ایشان پرداخت نمودم .۳۳ میلیون تومان از مبلغ اصلی ماند و اینجانب نتوانستم که این مبلغ پول را به فروشنده پرداخت کنم بعد کلی جر بحث مجبور شدم برای پرداخت بقیه پول وکلاتی به خود فروشنده با هماهنگی خودم جهت فروش زمین بدم که مبلغ پولی را که طلب کار بود از رو فروش زمین برداره بعد گذشت چند وقت بام تماس گرفت و گفت که یه مشتری پیدا کرده از ایشون پرسیدم که چه قدر با مشتری پیدا شده طی کردی که ایشون در جواب گفتن ۱۰۰ تومان .از ایشون پرسیدم که من این رو ۱۶۵ خریدم شما ۱۰۰ میخواهی بدی و در جواب گفتن که قیمتش اینه بیشتر از این فروش نمیره .بعد این قضیه با پرسو جو کردن فهمیدم که زمینی که من ۱۸ ماه پیش خریدم نه تنها این قیمت نیست بلکه کمتر از ۷۰ میلیون در زمان خرید من بوده .سوال من اینه چون من این را تازه فهمیدم که مغبون شدم میتونم درخواست مغبونیت بدم ممنون میشم زود پاسخ من را بدید
پاسخ : اعلام فسخ با استناد به مغبون شدن در معامله پس از زمان علم به آن فوری است. اما در موضوع سوال شما چون ۱۸ ماه از تاریخ انعقاد عقد سپری شده است فلذا اثبات عدم علم به وقوع غبن در معامله تا این زمان به عهده شما می باشد و البته با توجه به مدت فاصله زمانی مذکور کار آسانی نیست.

این نظر توسط محمد در تاریخ 1395/01/03 و 14:44 دقیقه ارسال شده است

سیس

این نظر توسط فاطمه در تاریخ 1392/12/03 و 13:01 دقیقه ارسال شده است

با سلام وخسته نباشيد كتابهاي مفيد ومناسب براي شركت درآزمون وكالت 93لطفا معرفي كنيد واز جه موسسه اي مي توان تهيه كرد ممنون از لطف شما

این نظر توسط مهدي دريايي در تاریخ 1348/10/11 و 9:47 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت جنابعالي
اينجانب در يك آپارتمان 7 واحد سكونت دارم كه مالك يكي از واحدها هستم.
مدتي كه يكي از واحدها بعلت عدم همكاري در مورد سرويس لوله كشي واحد خود موجب قطع 10 روزه انشاب آب گرديده ونيز پس از پيگيري در اين مورد ايشان تحت هيچ شرايطي اقدام به همكاري نمي كند. و نيز باعث درگيري لفظي و سلب آسايش همسايگان شده است
لازم به ذكر است كه در هيچ موردي چه پرداخت قبوض و چه سرويس بخشهايي كه جزء مشاعات ساختمان مي باشد.
خواهشمند است بفرماييد به چه صورت مي توان اقامه دعوي در مورد اين شخص انجام داد؟
آيا جنبه كيفري دارد يا حقوقي؟
آيا مي توان وكيل گرفت و هزينه آن را بفرماييد؟
چه مدت اين مورد طول مي كشد و چه مراحلي بايد طي شود.

با سپاس فراوان از بذل توجه جنابعالي.
پاسخ : با سلام و اهداء تحيت
در صورت امتناع مالک یا استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک از طرف مدیر یا هیئت مدیران وسیله اظهارنامه یا ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه میشود .
هر گاه مالک یا استفاده كننده ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهار نامه سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیئت مدیران میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ – تهویه مطبوع – آب گرم – برق – گاز و غیره با و خودداری كنند و درصورتیكه مالک و یا استفاده كننده همچنان اقدام به تصفیه حساب ننمایند اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیران برای وضول وجه مزبور بر طبق اظهار نامه ابلاغ شده اجرائیه صادر خواهد كرد . عملیات اجرائی وفق مقررات اجرای اسناد رسمی صورت خواهد گرفت و درحال مدیر یا هیئت مدیران موظف میباشند كه بمحض وصول وجوه مورد مطالبه یا ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک فوراً اقدام نمایند .
- در صورتی كه عدم ارائه خدمات مشترک ممكن یا مؤثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه می توانند به مراجع قضایی شكایت كنند، دادگاهها موظفند این گونه شكایات را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهكار را از دریافت خدمات دولتی كه به مجموع ارائه می شود محروم كنند و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه نمایند.
- غالباً براي اين نوع دعاوي از وكيل استفاده نمي شود و توسط خود خواهان پرونده تعقيب مي گردد
- مدت زيادي طول نمي كشد.

این نظر توسط amir bahador در تاریخ 1348/10/11 و 4:50 دقیقه ارسال شده است


ضمن عرض سلام و خسته نباشيد
مغازه اي را براي 3سال از شخص خودم اجاره کردم(بصورت تکه زميني از ملکي بزرگ بود که خودم با هزينه هاي شخصي نظير سقف و برق کشي و... ان مغازه را ساختم).1سال و نيم که از شروع کارم ميگذشت مغازه توسط اصناف پلمپ شد.بعد از پيگيري متوجه شدم که انجا کاربري تجاري نداشته.شکايتي کيفري تنظيم کردم تحت عنوان کلاهبرداري(تحصيل مال نا مشروع)و تسليم مراجع قضايي کردم.نکات مهم را خلاصه عرض ميکنم:
1-مطابق قرار داد پروانه کسب بعهده موجر بوده است.
2-ملک اوقافي و غارس مالک بوده و 3سال قبل از اجاره شدن انجا توسط بنده اوقاف طي شکايتي از موجر مبني بر تخلفشان حکم قطعي مبني بر خلع يد از ايشان را ميگيرد.
3-از طرفي 4سال قبل از قرارداد با من در کميسيون ماده100نيز پلاک فوق بدليل مسائل فني وشهرسازي راي به تخريب ميگيرد ودر کميسيون مهعرض نيز تائيد ميشود.
4_ابلاغات شهرداري واحکام کميسيون و حکم خلع يد از موجر همگي متعلق به قبل از انعقاد قرار داد با من بوده و موجر با اگاهي کامل از کيفيت انجا به قيمتي بسيار گزاف انجا را بمن واگذار کرده بود
5-طي استعلام بازپرس پرونده مشخص شد که پروانه اي که بوسيله ان مغازه را به من اجاره داده بود جعلي ست و ادرس انرا هم خود موجر جعل کرده.
6-مدارک ديگري هم از جمله ابلاغات شهرداري واستعلام از معاونت فني و مسکن وشهر سازي هم مويد تخلف موجر بود.
نهايتا"موجر با باندبازي و وابستگاني که داشت تبرئه شد و بازپرس راي به عدم تعقيب موجر داد و انتهاي راي پرونده را در زمره دعاوي موجر و مستاجري قلمداد کرد که در تجديد نظر هم اين راي تائيد شد.
ناچارا"تصميم به تنظيم شکايتي حقوقي دارم.چند سوال از حضورتان دارم:
1-بهترين عنوان و راه شکايت حقوقي با توجه به عرايض بنده چيست؟
2-ايا ميتوانم درخواست انغقاد اجاره نامه با اوقاف را با توجه به اينکه اعيان را خودم ساخته ام را مطرح کنم؟
3-همانطور که مستحضر هستيد براي يک مغازه تازه تاسيس ابتداي کار رونقي وجود ندارد وبه اصطلاح عاميانه قسمت چوب خوري انجا را گذراندم و به مرحله بهره برداري که رسيدم انجا پلمپ شد.ايا ميتوانم در خواست بازپس گيري اجور پرداختي را نمايم؟
4-امکان موفقيت درخواست حق وحقوقي که در نيمه پاياني قرارداد براي من بود و سودي را که با توجه ضررهاي ابتداي قرارداد برنامه ريزي کرده بودم وجود دارد؟
راه حل پيشنهاديتان چيست؟
ضمنا" عرض کنم برعکس عده اي از هموطنان که قسمت منفي پرونده براي خودشان و مدارک بضررشان را اعلام نمي کنند بنده جهت وصول بهترين جواب اگر مدرک يا برگ برنده اي از طرف موجر وجود داشت مطمئنا" خدمتتان معروض ميشدم.از وقت وتوجهتان سپاس گذارم.خدمتي بسيار ارزشمند براي سايرين بدون چشم داشت انجام ميدهيد

پاسخ : با سلام
پاسخ شما به آدرس ايميل شما ارسال شد.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 75
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 2,482
  • بازدید کلی : 188,203