loading...
مشاوره حقوقي/وکیل پایه یک دادگستری
محمد گلعذار بازدید : 496 یکشنبه 11 فروردین 1392 نظرات (2)
امام سجّاد (علیه السلام) نیز درباره اینکه چرا باید دروغ کوچک و به شوخی را هم ترک کرد؟ فرمودند: "از دروغ کوچک و بزرگش، جدّی و شوخیش بپرهیزید؛ زیرا انسان هر گاه در چیز کوچک دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرأت پیدا می‏‌کند." (بحارالأنوار: 72 / 235 / 2 منتخب میزان‌الحکمة: 486)
محمد گلعذار بازدید : 286 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (0)
ماده 15ـ مرتكبان هر يك از تخلفات ذيل با توجه به اهميت و شرايط ارتكاب به يكي از مجازاتهاي انتظامي‌درجه چهار تا هفت محكوم خواهند شد:
1ـ صدور رأي غيرمستند يا غيرمستدل
2ـ غيبت غيرموجه از شش تا سي‌روز در يك دوره سه ماهه يا خودداري غيرموجه از عزيمت به محل خدمت يا ترك خدمت به مدت كمتر از سي‌روز
3ـ دستور تعيين وقت دادرسي خارج از ترتيب دفتر اوقات بدون علت موجه
4ـ تأخير يا تجديد وقت دادرسي بدون وجود جهت قانوني و بدون ذكر آن
محمد گلعذار بازدید : 278 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)

اصلاح و تغییر شرایط ثبت‌نام مشمولان سربازی در آزمون دکتری ۹۲

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به امکان اصلاح مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری ۹۲، گفت: در صورت اصلاح، جزییات جدید مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری تا قبل از ثبت‌نام منتشر می‌شود
محمد گلعذار بازدید : 2153 پنجشنبه 16 شهریور 1391 نظرات (1)
مدون كردن مطالب پراكنده بصورت شاخه اي: در علم حقوق بسيار پيش مي آيد كه فرد در هنگام مطالعه با مطالبي كه بصورت پراكنده در فصول مختلف يك درس وجود دارد روبرو مي گردد. براي ملموس تر شدن اين مطلب مثالي ذكر مي گردد: مثلاً در درس آيين دادرسي مدني موارد رد دادخواست در مواد قانوني مختلفي ذكر شده است و از طرفي مواردي كه منجر به رد دعوي نيز مي گردد به همين شكل بصورت پراكنده وجود دارد كه در بعضي موارد عليرغم مطالعه آن موارد توسط داوطلب، اما متاسفانه با خلط شدن آن موارد با هم روبرو مي گردد. براي اجتناب از اين مشكل "خلاصه نويسي" مطالب بصورت شاخه اي پيشنهاد مي گردد.
محمد گلعذار بازدید : 409 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (1)


آغاز تكميل ظرفيت از 24 مهر

همچنين اطلاعيه پذيرش دانشجو در برخي از كدرشته محل‌هاي جديد و همچنين تكميل ظرفيت آزمون 24 مهر از طريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي سازمان سنجش منتشر مي‌شود.


محمد گلعذار بازدید : 313 دوشنبه 13 شهریور 1391 نظرات (0)

كاربران محترم مي توانند براي دسترسي و دانلود سخنراني هاي آقاي دكتر حسين الهي قمشه اي به لينك زير مراجعه نمايند


براي دريافت سخنراني ها بصورت فايلهاي تكي :http://dl.drelahi.net/mp3

دريافت سخنراني ها بصورت چند فايل زيپ شده يكجا: http://dl.drelahi.net/zippedmp3

دريافت ويدئوبي سخنراني ها : http://dl.drelahi.net/video



محمد گلعذار بازدید : 235 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
ماده اول - كسي كه مال غير را با علم به اينكه مال غير است به نحوي ازانحا عينا يا منفعتا بدون مجوز قانوني به ديگري منتقل كند كلاهبردار محسوب و مطابق ماده 238 قانون عمومي محكوم مي شود. و همچنين است انتقال گيرنده كه در حين معامله عالم به عدم مالكيت انتقال دهنده باشد.
محمد گلعذار بازدید : 290 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
ماده واحده – 1- یک بند به عنوان بند (ز) و یک تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشورمصوب 19/9/1369 الحاق می شود :
ز- تأسیس ، قبولی نمایندگی و عضو گیری در بنگاه ، مؤسسه ، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت کسب منعفت ، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد
محمد گلعذار بازدید : 330 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

دكتر ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: ثبت‌نام اين آزمون شهريور و زمان برگزاري آن آذرماه تعيين شده است.

وي با اشاره به اهداف برگزاري آزمون زبان ملي، اظهار كرد: جلوگيري از برگزاري آزمون‌هاي پراكنده زبان از جمله توليمو و ساير آزمون‌هايي كه توسط دانشگاه‌ها و موسسات ديگر برگزار مي‌شد، هدف اوليه برگزاري آزمون زبان ملي است
محمد گلعذار بازدید : 378 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

2- روایتى است که از امام باقر (علیه السلام ) نقل گردیده که خلاصه‏اش چنین است:

یکى از اشرافِ یهودِ «خیبر» که داراى همسر بود، با زن شوهردارى که او هم از خانواده‏هاى سرشناس «خیبر» محسوب مى‏شد، عمل منافى عفت انجام داد، یهودیان از اجراى حکم «تورات» (سنگسار کردن) در مورد آنها ناراحت بودند، و به دنبال راه حلّى مى‏گشتند که آن دو را از حکم مزبور معاف سازد و در عین حال، پایبند بودن خود به احکام الهى را نشان دهند.

این بود که براى هم مسلکان خود در «مدینه» پیغام فرستادند: حکم این حادثه را از پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله بپرسند (تا اگر در اسلام حکم سبک ‏ترى بود، آن را انتخاب کنند و در غیر این صورت آن را نیز به دست فراموشى بسپارند و شاید از این طریق، مى‏خواستند توجه پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله را نیز به خود جلب کنند و خود را دوست مسلمانان معرفى نمایند


محمد گلعذار بازدید : 339 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

ملاک و معیار برتری در ادیان

در دنیای کنونی عدّه ای سعی در تقابل ادیان دارند و از شیوه های مختلف سعی می کنند تا اسلام را در مقابل ادیان دیگر ـ با تخریب و توهین به مقدّسات آن ـ به انزوا بکشانند. آنها یا اسلام و قرآن را نشناخته و معرفتی نسبت به آن ندارند و یا مغرضانه دست به این اقدامات می زنند. مردم جهان نیز روز به روز به این حقیقت نزدیکتر می شوند که تشنه معارف اسلام و قرآن اند و با ایمان به اسلام خشم دشمنان را برانگیخته و آنها نیز حربه ای جز توهین و تخریب به مقدسات - بخصوص قرآن - در دست خود چیزی را نمی بینند. برتری اسلام بر سایر ادیان حقیقتی است که اثبات آن دشوار نیست و همین سبب شده تا حقیقت جویان این مطلب را درک کرده و قلب خود را تسلیم اسلام کنند
محمد گلعذار بازدید : 276 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

«بسم الله الرحمن الرحيم

هشتم شوال يادآور خاطره بسيار دردناكى براى جهان اسلام مخصوصا پيروان مكتب اهل‌بيت است، زيرا مى‌دانيم وهابى‌هاى متعصب و نادان در حدود 80 سال قبل در يك جنايت بزرگ تمام قبور ائمه بقيع (ع) و بناى تاريخى آن را ويران كردند و آثار آن را محو نمودند. البته چيزى از مقام والاى آن بزرگان دين و اهل‌بيت پيغمبر اكرم (ص) با اين اهانت زشت و ناجوانمردانه كاسته نمى‌شود و خفاش‌صفتان قادر به محو نور آفتاب نيستند ولى اين كار نشانه روشنى از حماقت و سستى پايه‌هاى عقايد و انحراف آنها از اصول اسلام است

محمد گلعذار بازدید : 1036 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

داوطلبان دانشگاهی
حقوق اساسی (ضریب 1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق تجارت (ضریب 2)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 3)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 2)، حقوق جزای عمومی (ضریب2)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)، فقه: مباحث حقوقی شرح لعمه (ضریب2)، اصول فقه: اصول استنباط علامه حیدری (ره) (ضریب 1)


محمد گلعذار بازدید : 280 شنبه 04 شهریور 1391 نظرات (0)

19-247.jpg

معاون سازمان سنجش با اعلام ظرفيت قطعي آزمون كارشناسي ارشد،‌ از اعلام نتايج نهايي اين آزمون تا سيزدهم شهريور ماه خبر داد


محمد گلعذار بازدید : 497 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (1)

كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (عضو اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران- اسكودا) متشكل از كانون وكلاي دادگستري مركز- آذربايجان شرقي – فارس و كهكيلويه و بويراحمد- اصفهان و چهارمحال و بختياري- آذربايجان غربي – مازندران– خراسان رضوي, شمالي و جنوبي - گيلان- قزوين- خوزستان - كرمانشاه وايلام- همدان - قم - كردستان - گلستان – اردبيل – مركزي- بوشهر – زنجان – لرستان - كرمان و البرز از طريق آزمون كتبي و طبق مقررات و قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نياز به شرح ذيل و با توجه به موارد زير كارآموز وكالت مي پذيرند




محمد گلعذار بازدید : 318 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

امروؤالقيس با مردي از اهالي حضرموت به قضاوت نزد رسول الله (ص) رفتند. پيغمبر (ص) به مدعي فرمود تو شاهد داري؟ گفت نه، فرمود او بايد قسم بخورد. مدعي گفت به خدا، زمين من از دستم رفت (يعني باكي از قسم دروغ ندارد) حضرت فرمود اگر قسم دروغ بخورد و به ناحق زمين ترا ببرد خداوند در روز قيامت به او نظر مرحمت نگاه نميكند و او را تطهير نمينمايد و عذاب اليم خداوند شامل حالش ميشود. آن مرد لرزيد و قسم نخورد.

محمد گلعذار بازدید : 322 دوشنبه 30 مرداد 1391 نظرات (0)
نمازی افزود: برای سال جاری هم حدود 3000 نفر مجوز استخدام برای قوه قضايیه گرفته شده که آزمون آن در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که 200 نفر سهمیه خراسان رضوی است که در صورت جذب این تعداد مجموعاً در طول امسال حدود 400 تا 410 نفر به تعداد کارکنان اداری استان اضافه می‌شود.
محمد گلعذار بازدید : 344 جمعه 13 مرداد 1391 نظرات (0)

اگر روزي چكي را از شخصي در دست داشتيد و براي نقد كردن آن به بانك مراجعه كرديد و حساب صادركننده چك موجودي نداشت، براي دريافت طلب خود چه خواهيد كرد؟ به كدام محكمه مراجعه مي‌كنيد؟ اين نوشتار درپي پاسخ به اين سوال است.


۱. در صورتي كه چك داراي وعده باشد

چك بايد به صورت نقد و بدون وعده صادر شود. زيرا چك بايد همانند اسكناس وسيله پرداخت نقدي باشد. بنابراين اگر به فرض مثال، امروز چكي براي تاريخ فردا يا هفته يا ماه يا سال آينده صادر شود، صادركننده چك مجازات كيفري نخواهد شد.

محمد گلعذار بازدید : 685 چهارشنبه 04 مرداد 1391 نظرات (2)

به من خبر رسيده كه يكي از آنان به خانه زن مسلمان و زن غير مسلماني كه در پناه ‏اسلام جان و مالش محفوظ بوده وارد شده و خلخال و دستبند، گردن بند و گوشواره ‏هاي آنها را از تن‏شان بيرون آورده است... در حالي كه هيچ وسيله‌اي براي دفاع جز گريه و التماس كردن نداشته‌اند،

آنها با غنيمت فراوان برگشته ‏اند بدون اينكه حتي يك نفر از آنها زخمي گردد و يا قطره ‏اي خون‏ از آنها ريخته شود اگر به خاطر اين حادثه مسلماني از روي تاسف بميرد ملامت نخواهد شد، و از نظر من‏ سزاوار و بجا است!

(نهج البلاغه خطبه 27)

محمد گلعذار بازدید : 592 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

در این جلسه مختصری راجع به سلام کردن و خواص و اثر آن صحبت می کنیم.

از دستورات اسلام است وقتی به خانه وارد می شویم حتی اگر کسی نباشد سلام کنیم. که در واقع به خود سلام کرده ایم (طبق آیه 23 سوره ابراهیم). در مثل ها معروف است که سلام سلامتی می آورد لذا مثلا وقتی مرد وارد خانه می شود به همسرش و فرزندانش سلام می کند اگر هم مختصر کدورتی بوده است بر طرف خواهد شد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 75
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 2,466
  • بازدید کلی : 188,187