loading...
مشاوره حقوقي/وکیل پایه یک دادگستری

محمد گلعذار بازدید : 341 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (4)

بسم الله الرحمن الرحیم

ظرفیت آزمون وکالت 1391 کانون مرکز اعلام شد؛


کانون مرکز


جلسه هیأت مدیره کانون مرکز روز سه شنبه مورخ ۲۱/۴/۹۱ با حضور همه ی اعضای اصلی و علی البدل( بجز کامبیز زندیه) برگزار شد.


پس از سخنان پیش از دستور  اولین موضوع كه مورد بررسی  هیأت مدیره قرار گرفت، نحوه برگزاری آزمون سال ۹۱ بود که در خصوص  تشریحی یا تستی بودن آن  بحث های مفصلی صورت گرفت. گودرز افتخار جهرمی رئیس هیأت مدیره ، ضمن اشاره به اهمیت قدرت استدلال در مسائل حقوقی، برگزاری آزمون تشریحی را به دلیل فقدان امکانات اجرایی و حجم بالای کار، در شرایط امروز کانون مناسب ندانست. در ادامه محمد جواد صفار بیان داشت: هر آزمونی پنج مرحله دارد: مرحله اول طرح سؤال است. مرحله بعد اجرای آزمون مرحله سوم شیوه تصحیح اوراق و مرحله چهارم، اعلام نتایج و در نهایت مرحله پنجم مکانیسم رسیدگی به اعتراضات كه می باید در بررسی ها مورد توجه قرار گیرد. صدیقه حجت پناه با تأکید بر اهمیت آزمون تشریحی اظهار داشت: در این دوره( آزمون) کسانی که وارد شدند با معلومات بیشتر هستند. ابراهیم ثابت قدم با اشاره به صحبت های سایر اعضا بیان داشت که، ما در آزمون های گذشته از پنج مرحله فقط مرحله اول را داشته ایم و باید تمرکز بر روی سؤالات داشته باشیم و می باید آموزش اصلی در کمیسیون کار آموزی بعمل آید. مرتضی شهبازی نیا اظهار داشت: امتحان تستی خیلی دقیق و مؤثر نیست و البته نباید خیلی سخت گیری کنیم، ما در تربیت وکیل باید نقش و تمرکز خود را برروی دوره کارآموزی منتقل کنیم و در کشورهای دیگر نیز بیشتر سخت گیری معطوف بر همین مرحله است. در آزمون تستی هم باید تغییر ایجاد کرد و بیشتر تحلیل باشد و در مجموع نباید خارج از آموزش های رسمی دانشگاه ها سؤال طرح شود. در ادامه عباس کریمی با تأکید بر فواید امتحان تشریحی اعلام کرد: برای آینده نباید راه آزمون تشریحی بسته باشد و می توان تخصصی با موضوع برخورد کرد. مثلاً هرشخصی می تواند رشته خود را ( در درس مدنی یا تجارت و...) انتخاب کند و از همان رشته سؤال تخصصی طرح کرد. من معتقدم که امتحان تستی باشد. محمدرضا پاسبان در همین مورد افزود: موافق امتحان تشریحی بودم و در نحوه ی اجرا انتقادهایی داشتم در هر حال رأی اکثریت ملاک است.

محمد فرض پور در ادامه اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که چهار جوابی ها نمی تواند مبین توانایی های علمی داوطلبان باشد و در آزمون تشریحی پالایش بیشتری صورت می گیرد. اما کارآموزی هم ضعیف انجام می شود. اگر ما بتوانیم کارآموزی خوبی انجام دهیم و اختبار هم به خوبی صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل می شود.

عیسی امینی با اظهار ناخشنودی از نقد نادرست امتحان تشریحی بیان داشت: قطعاً این پنج مرحله که دکتر صفار فرمودند قابل توجه است. اصل سؤال تشریحی خوب بود ولی اجرا ضعیف بود. آزمون تشریحی اصولی دارد و می شد در سه امتحان (مدنی – آ.د.م و تجارت) جمع کنیم. ما باید مرکز آزمون داشته باشیم و اگر دقیق انجام شود به طرح سؤال خوبی می رسیم. در کارآموزی هم بسیار سبک ها قدیمی است. مهدی شهلا افزود: ممکن است در اجرا مشکلاتی پیش آمده باشد ولی اصل امتحان تشریحی را منتفی نمی کند و از اهمیت آن نمی کاهد ولی امتحان تشریحی بهترین شیوه بود برای سنجش و ورود افراد شایسته اما ظرفیت بالا مشکلاتی را در زمینه ایجاد کرد. به هر ترتیب موضوع و طرح این نوع آزمون با دقت بیشتر برای دوره های آتی باز است.

کامران آقایی اظهار داشت هدف از برگزاری آزمون دو مورد است: ۱- جذب گروهی به عنوان کارآموز ۲- کارآموزان با معلومات هم باشند. سؤال تحلیلی الزاماً سؤال سخت نیست و ما تا کنون در امتحان تستی به سؤالات تحلیلی نرسیده ایم. در مورد امتحان تشریحی باید ببینیم که امکان اجرای آن را داریم. به هر ترتیب باید تصمیم خود را برای رعایت حال شرکت کنندگان در نظر بگیریم. در ادامه جلسه حمید جنتی اظهار داشت: بدون شک امتحان تشریحی برای گزینش افراد باسوادتر زمینه را فراهم می کند اما در اجرا مشکلات زیادی بوجود می آید. من در همین تشریحی نیز پیشنهاد دکتر کریمی را دادم و گفتم دو بخش حقوقی و جزایی امتحان تشریحی گرفته شود. در طرح سؤال تستی می توانیم با طراحی دقیق به بخشی از اهداف فوق دست یابیم. در هرحال باید شیوه های کارآموزی و اختبار را تغییردهیم و گروهی برای این کار انتخاب شود و سیستمی را برای شیوه های کارآموزی طراحی کنند. صفار ادامه داد: صرف نظر از بحث های نظری برسر آزمون ها باید کار عملی برروی آن انجام شود. دو آزمون در اینجا بحث شده است آزمون تستی که قدرت یادگیری وآزمون تشریحی که قدرت استدلال را اندازه گیری می کند. در شغل وکالت باید دید کدام مورد اهمیت دارد و باید بررسی شود. اگرچه در اجرا مشکلاتی وجود دارد ولی باید راهکارهایی برای کاهش آن پیش بینی شود. افتخار: همه ما معتقدیم که برای یک حقوقدان بهترین وسیله برای میزان سنجش و معلومات تشریحی است و سنجش قدرت استدلال است اما مشکلات فراوانی در این راه قراردارد.

علی رغم اینکه بسیاری از اعضاء تأکید بر مزایای آزمون تشریحی داشتند در رای گیری  اكثریت حاضران به برگزاری آزمون تستی رای دادند و مصوب شد كه آزمون سال جاری بصورت تستی برگزار شود.

ساعت ۱۱:۲۰ تنفس داده شد و پس از تنفس هیأت مدیره برای دستور بعدی وارد مذاکره شدند.

ضمنا در ابتدای این جلسه گودرز افتخار جهرمی، ظرفیت پذیرش آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۱را ۱۰۰۰ نفر اعلام کرد.


منبع:
وکلای ملت
  http://tohidbakhtiary.mihanblog.com/ به نقل از 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ParsHit در تاریخ 1348/10/11 و 22:33 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت مدير وبلاگnشما وبلاگ بسيار زيبايي داريدnشما ميتوانيد با سيستم افزايش بازديد پارس هيت ميتوانيد بدون اين که آنلاين باشيد فقط در چند دقيقه ثبت نام کنيدnو بازديد خود را بالا و بالا تر ببريدnعلاوه بر اين رتبه الکسا و رتبه گوگل شما نيز افزايش پيدا ميکندnو وبلاگ شما به شدت رشد ميکندnاستفاده از اين سيستم به صورت 100 درصد رايگان ميباشدnو شما در چند دقيقه ميتوانيد ثبت نام کنيد و سپس از آمار خود لذت ببريدnلازم نيست آنلاين باشيد يا صفحات زيادي باز کنيد فقط سايت خود را در سيستم ما ثبت کنيد و اثرات آن را ملاحضه کنيدnاگر مايل به ثبت نام بوديد به لينک زير برويدnwww.parshit.blogsky.com

این نظر توسط تریکـ فا | www.trickfa.ir در تاریخ 1348/10/11 و 15:10 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست من سایت خیلی خوبی دارید.
ما در نظر داریم که گروه مدیریتی فعال برای سایت ترفندستان فارسی تریکفا در بخش های مختلف سایت از افراد مناسب تشکیل دهیم.
من مدیر سایت ترفندستان تریکفا | www.trickfa.ir از شما دوست گرامی دعوت میکنم که با حضور در سایت trickfa و فعالیت در آن شانس خود را در برای پیوستن به گروه مدیران سایت امتحان کنید.
تریکفا در همه ی بخش های مختلف گرافیکی، ترفند نویسی ، برنامه نویسی و یا هک امنیت و در هر حرفه ای باشید شما را می پذیرد و با مشاهده ی نحوه ی عملکرد تان در سایت شما را به مدیریت سایت در می آورد. حضور و یا عدم حضور خود را با ما در میان بگذارید.
منتظر نظر ارزشمند شما هستیم.
در صورتی که تمایل به انجام فعالیت در تریکفا ندارید دلیل را برای ما ذکر کنید.
http://trickfa.ir/Forum/Catgory/144/Post/67


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 75
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 557
  • بازدید سال : 2,940
  • بازدید کلی : 188,661